agost 2, 2017

OSTEOPATIA

QUÈ ÉS LA OSTEOPATIA:

La osteopatia és un enfocament assistencial diferent, medicina en sí mateixa, la qual, a partir d’un sistema de diagnòstic i tractament específic, posa especial atenció en l’estructura de l’individu i en els problemes mecànics que en la mateixa poden aparèixer.

Es basa en els principis que va formular el seu precursor: el Dr.  A.T. Still (1828-1917) qui, a partir de l’acurada observació dels seus pacients i de l’aplicació dels seus profunds coneixements en Anatomia i Biomecànica va postular que la salud i el correcte funcionament de l’individu depenen de la integritat estructural globlal del cos.

Es tracta d’una Teràpia únicament manual: totalment complementària amb la medicina al·lopàtica o convencional en el seu objectiu comú d’ajudar al pacient, des d’un context de prevenció , de conservació, i de millora de la salut.

Mitjançant la Osteopatia ajudem a reequilibrar l’organisme centrant-nos en la estructura, millorant d’aquesta manera el funcionament del cos. S’utilitzen per al tractament Tècniques suaus i segures, adaptades a cada pacient, i a les seves necessitats, tenint sempre en compte l’edat, el sexe, la tipologia i l’estat de salut del mateix, etc.

L’Osteòpata veu el pacient com un tot, en el que ment, cos i esperit interactuen i es relacionen recíprocament, i en el qual els teixits del mateix, influencíen i es veuen influenciats per la fisiologia interna i la homeòstasi. Parlem de teixits i no només d’ ossos, lligaments, músculs i tendons. Els osteòpates treballen amb tots els teixits i fluids corporals, encara que sovint utilitzen el sistema musculoesquelètic per arribar a teixits menys accessibles.

INDICACIONS:

Entre les principals indicacions d’aquest tipus d’enfocament terapèutic cal destacar totes aquelles disfuncions musculoesquelètiques que cursin amb dolor a nivell de la columna vertebral i de les extremitats i que són causades per traumatismes, accidents, moviments repetitius, males postures, alteracions de la funció visceral, estrès, etc. També és molt eficaç en el tractament de migranyes, vertígens, bruxisme i problemes d’oclusió temporomandibular, otitis, trastorns circulatprtoris, digestius, endocrins, traumàtics, ginecològics, pediàtrics, etc.

Malgrat que la Osteopatia sigui potser més coneguda pel tractaments del dolor d’esquena (lumbàlgies, cervicàlgies, dorsàlgies, etc.) és també molt efectiva com tractatament d’altres símptomes com:

· Trastorns Múscul-Esquelètics:

Contractures muscular, tendinitis, etc.

· Trastorns Respiratoris:

Refredat, sinusitis, tos no productiva, etc.

· Trastorns Digestius:

Còlon irritable, restrenyiment, acidesa, espasmes abdominals, etc.

· Trastorns Genito-Urinaris:

Incontinència , dolors menstruals, disparuenia, etc.

· Problemes i seguiment de l’embaràs:

Mal d’esquena o ciàtiques, dolor inguinal, etc.

· Trastorns pediàtrics:

Còlics, vòmits, seqüeles derivades de l’aplicació  d’ortodòncies, trastorns del son, hiperactivitat, dificultat d’aprenentatge, dislèxia, alteracions del creixement, etc.